Oktobris

logo

Kā kļūt par veselīgākajiem vecākiem saviem bērniem?

Kad lauki novākti un rudens raža sagūlusi  klētīs un pagrabos, laiks nodarbībām pieaugušajiem par to kā gatavot gardi un veselīgi. To projekta “Veselas un veselīgas sabiedrības veidošana Beverīnas novadā” ietvaros mācīja uztura speciālistes Dagne Kantāne-Indrika un Līva Naudiņa –Saliņa. 

1

Lai pagatavotu veselīgi, vispirms jāapgūst ogļhidrātu, olbaltumvielu, tauku sastāvs dažādos produktos, to nepieciešamība cilvēka uzturā. Kopā ar vecākiem aktīvi darbojās arī bērni, zīmējot un krāsojot uztura piramīdu.

2

Pēc teorētiskās nodarbības sekoja praktiska darbošanās. Burkāni un ķirbis jāatbrīvo no mizām, āboliem jāizņem serde un sulu spiedē iekšā. Svaigi spiestā sula garšoja gan lieliem, gan maziem. Izrādās, ka lavašu var pagatavot, pildot  to ar lociņiem, dillēm, gurķiem, papriku un svaigo sieru. Desertā vēl biezpiens ar dzērvenēm, riekstiem un medu un aicinām visus pie galda.

3

Degustējot pašu gatavoto, secinām, ka dārzeņiem un augļiem bagātais cienasts ir gana gards un sātīgs. Ja katru vakaru ģimene piedalītos kopīgā  maltītes gatavošanā, mizojot un griežot, rezultāts būtu ne tikai veselīgas vakariņas, bet arī kopīgas vienojošas sarunas.

4

S.Kaufmane.